2014年8月28日 星期四

如何教導子女

1Y9M28D
依件事吾係發生係我同龍BB 身上, 但係都令我反思左一輪~~

話說有日我坐小巴尾坐, 中途有個MAMA同個我估大約未夠3歲既囝囝上車, 佢地當時都係坐係尾坐! 正當小巴行緊既時候, 依位MAMA就走去"o都"發達通, 跟住個小朋友就念住跟住行去之際, 坐係斜前面有個EE 就伸出佢隻手打算擋住個小朋友行出去......跟住以下對話就係重點!!

EE: (用手擋住吾比佢行) 小朋友, 你吾好行出黎呀, 架車行緊架!

MAMA 同時"o都"完發達通返回位坐定!

小朋友: (舉起隻手用手指指住個EE, 重要用兇怒眼神望住EE) 哼......我嬲你!

EE: (好認真再有點憤怒既聲線) 我都係驚你跌出去姐......

MAMA同小朋友互望, 大家都無出聲! (完)

見到依件事之後我就念, 點解個小朋友會咁樣回答個EE, 係咪因為平時屋企都係用咁既模式應對!? 我又念, 如果個刻發生係我身上又應該點好呢!? 不過我多數都會即時解釋比龍BB 聽咁做吾啱, 但係其實佢又會吾會理我呢!

講真, 自問自己未必係100分媽咪, 但係我都會盡量將最正面既野教比龍BB!

不過, 有時佢地學野真係好快, 會無時無刻突然嚇你一驚! 有日我叫龍BB 比佢手上既野我, 佢竟然係"哼" 左一聲重要擰轉面吾理我, 個刻我真係知衰喇, 記得之前我話龍BB 吾聽話, 我又係"哼"左一聲扮嬲吾彩佢, 原來龍BB 已經將佢放左入腦, 我真係完全無念過龍BB 會學足晒! 之後我即刻又要同龍BB 解釋一輪(希望佢明啦)!

所以我同老公夾好, 無論玩又好認真都好, 都吾可以係龍BB 面前做錯野/講錯野!
而家做左家長真係要每樣事都要做好榜樣, 亦希望自己真係可以教導出一個善良,正面既龍BB ~~~

22 則留言:

  1. 我覺得超難架,好似而家anki都開始識野左,我成日咩都話佢唔岩都話到我都覺自己好煩,我好驚蕎b唔愛我,但佢做嘅真係唔岩呀麻

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇書講過, 佢做錯唔岩係要話, 不過一定要解釋原因, 吾好等佢地一味只係知道父母話唔岩而吾知自己做錯咩!

      刪除
  2. 其實好明顯個家長唔解釋畀小朋友知唔啱,又或者唔同個EE道歉都係有問題,宜家真係乜嘢家長都有,就算我哋點做好自己都好,遲D佢哋返學識咗D新同學仔,或者就咁睇電視,都好難避免佢哋學到D唔好嘅嘢,做父母只可以從旁誘導佢同灌輸佢,畀返D正面價值觀佢,真係一門好高深嘅學問來,大家一齊加油呀﹗

    回覆刪除
    回覆
    1. 有時真係好驚自己用錯方法去教導佢地, 不過一定知道教導佢地係好需要十倍耐性同力量, 共勉之!

      刪除
  3. 除左身教,父母嘓教導都好緊要,好似個小朋友咁話個EE,但媽咪都唔出聲,唔怪得縱到個仔咁呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. EE落車後, 個媽咪重要同小朋友講"下次再係咁, 我吾幫你架喇"......聽完我真係覺得奇怪, 原來咁樣先叫幫左個囝, 真係似縱多過幫!

      刪除
  4. 個家長完全無意識去解釋俾小朋友知, 咁樣小朋友只會覺得係個ee擋住佢, 係ee唔岩囉, 乜咁都得架, 如果係我我一定會即刻解釋番俾佢聽, 等佢知道架車開緊時, 佢唔應該咁樣行出去, ee都只係擔心會有意外所以先阻止佢囉.

    回覆刪除
  5. 佢地學野好快. 有時啲野我地唔覺意做左佢地就跟左架喇...
    不過要下下提住自己呢樣唔好果樣唔好又有啲難度喎.
    惟有focus落啲大野度, 細既隻眼開隻眼閉 (對自己)就算喇

    回覆刪除
    回覆
    1. 無架, 同老公有共識知道咩可以係佢面前講得咩係吾講得, 咁就吾洗下下提住囉!

      刪除
  6. 小朋友學野真係好快,,,,尤其是衰野~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 所以要趁佢地未學壞, 盡快教導返佢地係好緊要~~

      刪除
  7. 果個mama連多謝ee都無講,佢自己都咁無礼貌,更何況个囝囝呢,有样学样呀!

    回覆刪除
  8. 小朋友真係有樣學樣, 大人一定要留意自己的言行

    回覆刪除
  9. tarebaby 而家成日學我講野, 所以我都唔敢亂用D 字眼... 小朋友學野真係好快, 同埋佢地冇"做得岩" " 做得唔岩" 既概念, 咁惟有我地自己注意下自己既行為說話啦~

    大家都努力~

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都聽朋友講過, 佢地可以好似錄影帶咁講返大人講過野架, 真係利害!!

      刪除
  10. 如果我係個媽媽, 我一定會話個小朋友咁做唔o岩, 教育佢ee 係好意叫佢唔好行出黎...
    大人有時講野, 小朋友真係好易學左, 有時我都好唔小心話老公"痴線"...所以真係要小心講野~

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈, 我都試過話老公"痴線"比龍BB 學左, 即刻又要解釋比佢聽, 好彩之後無再出現過依兩個字喇~~

      刪除
  11. 個mama 其實應該解釋番比個小朋友知啦,唔該都冇聲,個 ee 都係怕小朋友趺親姐...
    嗯,對啊,小朋友學野好快,真係日常生活要小心d,嘻 ^^"

    回覆刪除
    回覆
    1. 日常生活真係好多野要留意 (滴汗中")

      刪除